Javascript


Πρόκειτε για μία από τις 3 σημαντικότερες γλώσσες για την ανάπτυξη ιστοσελίδων:

  • HTML καθορίζει τι θα περιλαμβάνει η ιστοσελίδα,
  • CSS καθορίζει την αισθητική (μορφοποίηση) των ιστοσελίδων
  • JavaScript μετετρέπει τις ιστοσελίδες από στατικές σε δυναμικές

Οι εντολές της JavaScript πρέπει να βρίσκονται μέσα στις ετικέτες  <script> και </script>, οι οποίες με την σειρά τους μπορούν να μπουν στο τμήμα <head> ή <body> ή και στα δύο. Εναλλακτικά μπορεί να μπει και σε εξωτερικό αρχείο, το οποίο θα πρέπει να έχει την κατάληξη .js (π.χ. fileWithScripts.js). Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει είτε στο head ή στο body να βάλουμε μια αναφορά για το που βρίσκεται αυτό το αρχείο.

 

Γενικές παρατηρήσεις

  • Κάθε εντολή έχει στο τέλος ; (προαιρετικό). Μπορούμε να έχουμε πολλές εντολές στην ίδια γραμμή αρκεί να παρεμβάλεται ; ανάμεσα τους. Παράδειγμα : a = 1; b = 2; s = a + b
  • Για σχόλια μιας γραμμής πληκτρολογούμε στην αρχή το σύμβολο // . Για περισσότερες γραμμές πληκτρολογούμε  /* στην αρχή της πρώτης γραμμής και */ στο τέλος της τελευταίας.
  • Γίνεται διάκριση πεζών και κεφαλαίων. Οι μεταβλητές myage και MyAge διαφέρουν.
  • Πολλά διαδοχικά κενά αντιμετωπίζονται από την  Javascript ως ένα. Τα πολλά κενά μπορούν να κάνουν τον κώδικα πιο ευανάγνωστο για εμάς.
  • Για την ομαδοποίηση εντολών χρησιμοποιούνται άγκιστρα { }.
  • Για κείμενο χρησιμοποιούνται  μονά ή διπλά εισαγωγικά.

Μεταβλητές

Τα ονόματα (μεταβλητών, συναρτήσεων, κλπ) πρέπει να αρχίζουν με γράμμα ή κάτω πάυλα ή $. Μία μεταβλητή που θέλουμε να περιλαμβάνει περισσότερες από μία λέξεις θα πρέπει να γράφεται χωρίς κενά και το πρώτο γράμμα κάθε λέξεις να γράφεται με κεφαλαία γράμματα π.χ. toOnoma ή ToOnoma.

Η δήλωση μεταβλητών γίνεται με την λέξη var. Η εκχώρηση τιμών με το =.

ή εναλλακτικά

 

Η εμφάνιση αποτελεσμάτων γίνεται με τέσσερεις τρόπους

  • Με την χρήση του alert box του λειτουργικού συστήματος : window.alert(«Εδώ γράφουμε οτι θέλουμε να προβάλουμε»). Πρέπει ο χρήστης να πατήσει ΟΚ για να προχωρήσει. Δείτε παράδειγμα.
  • Γράφοντας  document.write(«Εδώ γράφουμε οτι θέλουμε να προβάλουμε»). Το αποτέλεσμα εμφανίζεται μέσα στην ιστοσελίδα. Δείτε παράδειγμα.  Προσοχή, αν εκτελεστεί αφού η ιστοσελίδα έχει εμφανιστεί τότε τα περιεχόμενα της θα διαγραφούν. Δείτε παράδειγμα.
  • Μεταφέροντας τα αποτελέσματα μέσα σε ένα HTML element με την χρήση της εντολής innerHTML. Δείτε παράδειγμα.
  • Εμφανίζοντας τα αποτελέσματα στην κοσνόλα του προγράμματος περιήγησης (Chrome, Firefox, κλπ) με την εντολή console.log(). Δείτε παράδειγμα.

 

Τελεστές

  • Αριθμητικοί: + , , * , / , % (υπόλοιπο διαίρεσης δηλ το mod), ++,
  • Εκχώρησης : += , -= , *= , /= , %= . (Παράδειγμα: x+=y είναι το ίδιο με x=x+y)
  • Συγκρητικοί και Λογικοί: ==, === (ίδια τιμή και ίδιος τύπος), !=, !== (διαφορετική τιμή ή διαφορετικός τύπος), >,>=,<,<=, ?

 Συναρτήσεις

Η γενική τους μορφή είναι:

Ασκήσεις

  1. Πολλαπλασιασμός και Διαίρεση δύο αριθμών
    Φτιάξτε προγραμμα σε javascript που να διαβάζει δύο αριθμητικές τιμές και να υπολογίζει το γινόμενο και την διαίρεση τους.
    Εμφάνιση Λύσης

    Κατεβάστε το αρχείο HTML

  2. Μετατροπή Κελσίου σε Φαρενάιτ
    Φτιάξτε προγραμμα σε javascript που να διαβάζει μία θερμοκρασία Κελσίου και να την μετατρέπει σε Φαρενάιτ και το αντίστροφο. Δίνεται ο τύπος: F=C*9/5+32.
    Εμφάνιση Λύσης

    Κατεβάστε το αρχείο HTML

  3. Δίσεκτο έτος
    Φτιάξτε προγραμμα σε javascript που να διαβάζει ένα έτος και να μας λέει αν είναι δίσεκτο ή οχι. Δίσεκτα είναι τα έτη που διαιρούνται με το 4 και όχι με το 100 καθώς και όσα διαιρούνται με το 400.
    Εμφάνιση Λύσης

    Κατεβάστε το αρχείο HTML

  4. Έλεγχος εγκυρότητας
    Φτιάξτε προγραμμα που που να διαβάζει έναν αριθμό μεταξύ 1 και 100 και να μας λέει αν είναι έγκυρος ή οχι.
    Εμφάνιση Λύσης

    Κατεβάστε το αρχείο HTML

  5. Παραγωγή τυχαίου αριθμού μεταξύ 0 και 5.
    Φτιάξτε προγραμμα που που να εμφανίζει τυχαίο αριθμό μεταξύ 0 και 5.
    Εμφάνιση Λύσης
    Κατεβάστε το αρχείο HTML

     


  6. Παραγωγή τυχαίου αριθμού μεταξύ δύο ακέραιων αριθμών
    Φτιάξτε προγραμμα που που να δέχεται δύο ακέραιους αριθμούς και να εμφανίζει τυχαίο αριθμό μεταξύ τους.
    Εμφάνιση Λύσης
    Κατεβάστε το αρχείο HTML

     

  7. Ταξινόμηση Φυσαλίδα
    Ταξινόμηση με την μέθοδο της Φυσαλίδας.
    Εμφάνιση Λύσης
    Κατεβάστε το αρχείο HTML

     


  8. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Εμφάνιση Λύσης
    Κατεβάστε το αρχείο HTML

 

 

http://www.sislands.com/coin70/examples.htm