Τέστ για ταχύπλοα


Ερώτηση #1: Το ψαροντούφεκο στη περιοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απαγορεύεται:

Ερώτηση #2: Το ναυτικό μίλι είναι μονάδα μέτρησης:

Ερώτηση #3: Κόμβος είναι μονάδα μέτρησης:

Ερώτηση #4: Βύθισμα είναι:

Ερώτηση #5: Βάθος είναι:

Ερώτηση #6: Υπήνεμη πλευρά (Σταβέντο) είναι:

Ερώτηση #7: Πορτολάνα είναι:

Ερώτηση #8: Γεωγραφικές Συντεταγμένες ενός σημείου είναι:

Ερώτηση #9: Ένα ναυτικό μίλι στη θάλασσα ισούται:

Ερώτηση #10: Ο Ναυτικός διαβήτης (κουμπάσος) είναι

Ερώτηση #11: Κλίμακα πλάτους είναι:

Ερώτηση #12: Κλίμακα μήκους είναι:

Ερώτηση #13: Που μετριέται η απόσταση:

Ερώτηση #14: Γεωγραφικό στίγμα είναι:

Ερώτηση #15: Η γνώση του δελτίου καιρού που ισχύει στη περιοχή πλεύσης κρίνεται ως:

Ερώτηση #16: Η πρωταρχική αιτία του ανέμου είναι:

Ερώτηση #17: Τραμουντάνα είναι ο άνεμος:

Ερώτηση #18: Σορόκος είναι ο άνεμος:

Ερώτηση #19: Γαρμπής είναι ο άνεμος:

Ερώτηση #20: Ο Γρέγος είναι άνεμος:

Ερώτηση #21: Η κλίμακα 5 Μποφόρ είναι:

Ερώτηση #22: Η κλίμακα 6 Μποφόρ είναι:

Ερώτηση #23: Στα 5 Μποφόρ πιθανό ύψος κύματος είναι:

Ερώτηση #24: Πριν τον απόπλου βεβαιωνόμαστε:

Ερώτηση #25: Που δεν συνιστάται να αγκυροβολούμε;

Ερώτηση #26: Η πλωτή άγκυρα συνιστάται:

Ερώτηση #27: Στα 5 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της πρέπει να ‘ναι τουλάχιστον:

Ερώτηση #28: Σε 12 μέτρα βάθος το έκταμα (μήκος) του σχοινιού της άγκυρας πρέπει να είναι τουλάχιστον:

Ερώτηση #29: Σε περίπτωση αμφιβολίας ο κίνδυνος σύγκρουσης θα θεωρείται:

Ερώτηση #30: Οι φάροι ή φανοί ή φανάρια χρησιμεύουν:

Ερώτηση #31: Όταν ο φάρος εκπέμπει κόκκινο φως:

Ερώτηση #32: Στην είσοδο του λιμένα, ο πράσινος φανός τοποθετείται:

Ερώτηση #33: Μια εξωλέμβια μηχανή πρέπει να περάσει από πρώτο έλεγχο (service):

Ερώτηση #34: Όταν πρόκειται για μηχανή που δεν χρησιμοποιείται έστω και για λίγο χρόνο:

Ερώτηση #35: Το ρεζερβουάρ του κινητήρα το γεμίζω με καύσιμα πλήρως;

Ερώτηση #36: Στους δίχρονους εξωλέμβιους κινητήρες πρέπει:

Ερώτηση #37: Το μπούκωμα της μηχανής (αργή κίνηση του σκάφους παρότι ο κινητήρας δουλεύει στο φουλ) οφείλεται:

Ερώτηση #38: Αυξομείωση στροφών της μηχανής κατά τη λειτουργία της (σκορτσαρίσματα) παρουσιάζεται συνήθως:

Ερώτηση #39: Η χρήση φωτιστικών σημάτων κινδύνου και των καπνογόνων γίνεται:

Ερώτηση #40: Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός επιδεινωθεί ο χειριστής οφείλει:

Ερώτηση #41: Για την ασφαλή επιβίβαση σε μικρά σκάφη:

Ερώτηση #42: Κατά τη διάρκεια του πλου:

Ερώτηση #43: Όταν πλέουμε με το σκάφος μας εντός διαύλου ή στην είσοδο του λιμένα:

Ερώτηση #44: Όταν οδηγούμε το σκάφος μας πίσω από τα σκάφη που έλκουν σκιέρς:

Ερώτηση #45: Όταν βρισκόμαστε με το σκάφος μας σε θαλάσσιο δίαυλο ή διάδρομο:

Ερώτηση #46: Κατά τον κατάπλου σε θέση ελλιμενισμού ο χειριστής οφείλει:

Ερώτηση #47: Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει σιγά σιγά ή ξαφνικά να επιδεινώνεται, εκτός των άλλων ενεργειών ο χειριστής οφείλει:

Ερώτηση #48: Αν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (πλου) ο καιρός αρχίσει ξαφνικά να επιδεινώνεται ο χειριστής οφείλει:

Ερώτηση #49: Αν το σκάφος μας περιέλθει σε κατάσταση κινδύνου από κάποιο πρόβλημα, τι κάνουμε;

Ερώτηση #50: Εφόσον στο σκάφος έχετε VHF ή ραδιοτηλέφωνο και έχετε επέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου:

Ερώτηση #51: Αυτοί που χειρίζονται ταχύπλοα σκάφη οφείλουν:

Ερώτηση #52: Οι ιδιοκτήτες ταχύπλοων σκαφών οφείλουν:

Ερώτηση #53: Οι ιδιοκτήτες ταχυπλόων σκαφών οφείλουν:

Ερώτηση #54: Η κυκλοφορία θαλάσσιων μοτοποδηλάτων των HOVERCRAFT απαγορεύεται:

Ερώτηση #55: Όταν πρόκειται να αποπλεύσουμε από έναν όρμο ο χειριστής οφείλει:

Ερώτηση #56: Η κυκλοφορία ταχύπλοων σκαφών εξαιρέσει θαλάσσια μοτοποδήλατα HOVERCRAFT απαγορεύεται:

Ερώτηση #57: Κατά την μεθόρμιση ενός σκάφους από μια ράμπα, γλίστρα, που βρίσκεται κοντά σε πλαζ:

Ερώτηση #58: Προσωρινή στέρηση διπλώματος από παράβαση είναι:

Ερώτηση #59: Σε περίπτωση που ο χειριστής ταχυπλόου σκάφους γίνει υπαίτιος ατυχήματος εις βάρος ενός άλλου σκάφους ή προσώπου οφείλει:

Ερώτηση #60: Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ) ισχύει:

Ερώτηση #61: Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στην θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ) ισχύει:

Ερώτηση #62: Αυτός που χειρίζεται ένα ταχύπλοο σκάφος οφείλει να γνωρίζει:

Ερώτηση #63: Ο Διεθνής Κανονισμός προς Αποφυγή Συγκρούσεων στη θάλασσα (Δ.Κ.Α.Σ) έχει εφαρμογή:

Ερώτηση #64: Ο όρος Ιστιοφόρο πλοίο σημαίνει:

Ερώτηση #65: Ο όρος Πλοίο Ασχολούμενο με την Αλιεία σημαίνει:

Ερώτηση #66: Ο όρος Ακυβέρνητο Πλοίο σημαίνει:

Ερώτηση #67: Ο όρος εν Πλω σημαίνει:

Ερώτηση #68: Ο όρος Προσαραγμένο Πλοίο σημαίνει:

Ερώτηση #69: Ο όρος Αγκυροβολημένο Πλοίο σημαίνει:

Ερώτηση #70: Κάθε πλοίο ανά πάσα στιγμή θα πρέπει:

Ερώτηση #71: Οποιοσδήποτε χειρισμός γίνεται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει ανάλογα με τις συνθήκες της περίπτωσης:

Ερώτηση #72: Οποιαδήποτε μεταβολή πορείας ή αλλαγή ταχύτητας επιχειρείται για να αποφευχθεί μια σύγκρουση πρέπει να είναι:

Ερώτηση #73: Πλοίο το οποίο υποχρεούται να διασχίσει λωρίδα θαλάσσιας κυκλοφορίας:

Ερώτηση #74: Κάθε πλοίο που καταφθάνει ένα άλλο πλοίο οφείλει:

Ερώτηση #75: Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα συναντώνται με πορείες αντίθετες ή σχεδόν αντίθετες κατά τρόπο ώστε να υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, υποχρεούται:

Ερώτηση #76: Όταν δύο πλοία μηχανοκίνητα διασταυρώνουν τις πορείες τους και υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης οφείλουν:

Ερώτηση #77: Κάθε ιστιοφόρο πλοίο θα απομακρύνεται από την πορεία:

Ερώτηση #78: Πλοίο ασχολούμενο με την αλιεία θα απομακρύνεται από την πορεία:

Ερώτηση #79: Οι φανοί των πλοίων πρέπει να ανάβουν:

Ερώτηση #80: Ο εφίστιος φανός είναι:

Ερώτηση #81: Πλευρικοί φανοί είναι:

Ερώτηση #82: Φανός κορώνης είναι:

Ερώτηση #83: Φανός ρυμούλκησης είναι:

Ερώτηση #84: Περίβλεπτος φανός είναι:

Ερώτηση #85: Ο αναλαμπών φανός χρησιμοποιείται:

Ερώτηση #86: Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους κάτω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:

Ερώτηση #87: Ένα μηχανοκίνητο πλοίο μήκους άνω των 50 μέτρων όταν ταξιδεύει πρέπει να επιδεικνύει:

Ερώτηση #88: Ένα μηχανοκίνητο σκάφος μικρό κάτω των 7 μέτρων και που η ταχύτητα του δεν υπερβαίνει τους 7 κόμβους, πρέπει να επιδεικνύει κατά τη νύχτα:

Ερώτηση #89: Ένα μηχανοκίνητο πλοίο που ρυμουλκεί τη νύχτα πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς:

Ερώτηση #90: Ρυμουλκούμενο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει κατά τη νύκτα:

Ερώτηση #91: Ένα ιστιοφόρο πλοίο πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς τη νύκτα:

Ερώτηση #92: Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (μηχανότρατα) πρέπει να φέρει τους εξής φανούς κατά τη νύκτα, ενώ το μήκος του δεν ξεπερνά τα 50 μέτρα και κινείται:

Ερώτηση #93: Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με κυκλικά δίχτυα (γρι-γρι) και κινείται, πρέπει να επιδεικνύει τους εξής φανούς κατά τη νύκτα:

Ερώτηση #94: Κάθε αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά την νύκτα:

Ερώτηση #95: Προσαραγμένο πλοίο που το μήκος του είναι πάνω απο 50 μέτρα φέρει κατά τη νύκτα τους εξής φανούς:

Ερώτηση #96: Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να επιδεικνύει κατά τη νύκτα:

Ερώτηση #97: Ένα αγκυροβολημένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

Ερώτηση #98: Ρυμουλκό πλοίο που ρυμουλκεί οφείλει κατά τη διάρκεια της ημέρας να φέρει:

Ερώτηση #99: Ένα προσαραγμένο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

Ερώτηση #100: Ένα ακυβέρνητο πλοίο οφείλει να φέρει κατά τη διάρκεια της ημέρας:

Ερώτηση #101: Ένα αλιευτικό πλοίο που αλιεύει με γρίπο (ή χωρίς) οφείλει να επιδεικνύει κατά την ημέρα:

Ερώτηση #102: Μακρός συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:

Ερώτηση #103: Βραχύς συριγμός είναι αυτός που διαρκεί:

Ερώτηση #104: Ένας βραχύς συριγμός σημαίνει:

Ερώτηση #105: Τρεις βραχείοι συριγμοί σημαίνουν:

Ερώτηση #106: Πέντε βραχείοι συριγμοί σημαίνουν:

Ερώτηση #107: Το καπνογόνο έχει χρώμα:

Ερώτηση #108: Το σήμα κινδύνου που εκπέμπεται από το ραδιοτηλέφωνο ή το VHF αποτελείται από:

Ερώτηση #109: Σε κάθε περίπτωση το πλοίο υποχρεούται σύμφωνα με το Δ.Κ.Α.Σ να απομακρύνεται από την πορεία άλλου πλοίου πρέπει:

Ερώτηση #110: Η εκτόξευση / πυροδότηση των φωτιστικών σημάτων κινδύνου γίνεται:

Ερώτηση #111: Αν κατά τη διάρκεια της ημέρας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά:

Ερώτηση #112: Αν κατά τη διάρκεια της νύκτας παρουσιασθεί κάποιο πρόβλημα και το σκάφος περιέλθει σε κατάσταση ανάγκης ή κινδύνου, συνεγείρουμε τα παραπλέοντα πλοία ή τους ευρισκόμενους στη ξηρά: